Askotan esan izan da, EESS barnean egoteak onura ugari ekarriko dituela gure unibertsitateetara, era beran ikaslea ikaste prozesu honen zentru bilakatuz. Baina hau norarte izango da egia? Ikus ditzagun Boloniako prozesuak jomuga duen Goi-mailako Hezkuntzaren Europako Esparruak sei helburu nagusiak:
1. Titulazio- eta kalifikazio-sistema bateratuak lortzea. Horretarako, Tituluaren Gehigarri Europarra izeneko agiria sortu dute (Diploma Supplemen delakoa).
2. Kreditu-sistema bateratua sortzea: ECTS (European Credit Transfer System) izeneko kredituak. Ikasturte bakoitzak 60 ECTS kreditu suposatuko ditu (1.500-1.800 ikastordu, etxeko lanak barne).
3. Unibertsitate-ikasketak hiru ziklotan banatzea: Gradua (180-240 ECTS kreditu), Masterra (90-120 ECTS kreditu) eta Doktoretza (ECTS kredituen kopuru jakinik gabe).
4. Europar unibertsitateen arteko lankidetza sustatzea.
5. Ikasle eta irakasleen mugikortasuna sustatzea.
6. Ikasleen garapen kurrikularra sustatzea
Bolognako prozesuari buruzko informazioa biltzean askotan azaltzen den taula hau ikusiko dugu:
Hemendik aurrerakoa hurrengo urtean argituko da, ia benetan esaten duten bezalako onurak ekartzen dizkigun.
TERMINOLOGIA BERRIA
EESS= Espacio Europeo de Enseñanza Superior
ECTS: Europar kreditu sistema da. Neurri honekin Europako kreditu sistema bateratu bat egin nahi dute non kreditu kopurua ikasleak klasean, liburutegian... aritzen den denborarekin erlazio zuzena dauka.
No hay comentarios:
Publicar un comentario